Convocator Adunarea Generala a Clubului Alpin Român pentru 17 Februarie 2024
January 14, 2024 – 8:52 PM

În urma deciziei Consiliului Director al Clubului Alpin Român din data de 8 Ianuarie 2024, se convoacă Adunarea Generală pentru data de 17 Februarie 2024 ora 16:00 la Căminul Alpin, Str. Morarului 22, Busteni.

Pe ordinea …

Raport: “Creasta Picaturii”, 3A, Bucegi

Submitted by on September 2, 2011 – 10:15 AMNo Comment

de Adrian Birsa

Deja consacrata echipă: Gabi, Ileana, Adi (CAR Bucuresti)

Echipament individual: ham, zelb, echipament de filat (reverso), casca
Echipament comun: coarda 60 m, 8 bucle de cordelina, 6 bucle echipate lungi
Echipamentul e gata, echipa e gata deci sambata la 6:23 facem o poza la versant si plecam catre traseul nostru.

Plecam catre de la camin alpin catre partie o luam pe sub stalpii de la telescaun unde dam de o surpiza, o panta destul de abrupta(se construieste o noua partie) in loc de poteca pe care o stiam. Pe partie mai avem parte de inca o surpriza, intalnim urme proastepe de urs. Ne continuam urcusul pana la stalpul 5 si o luam la dreapta prin pădure unde dăm de mâncarea ursului si il mai ușram si noi de greaua sarcină de a culege si a mânca zmeură.
Dupa ce ne incarcam bateriile cu zmeura ursului ne continuam drumul intr-un ritm sustinut(doar avem un traseu lung de facut azi) si intram destul de repede pe valea seaca a caraimanului si mergem pana la prima saritoare mare pe care o intalnim.

La săritoare o luam la dreapta pe un drum care de abia se zareste din cauza ierboteniilor. Cum sta bine grupului pierdem imediat poteca si o luam mai pe sus decat ar fi trebuit.
Revenim in poteca si ne indreptam catre valcelul picaturii. Aproape de terminarea valcelului se face un brau la dreapta pe care trebuie intrat.La intrare pe brau gasim un piton la care asiguram pt ca este o mica portiune(5-6 m) expusa.
Dupa brau, la prima catarare spre hornul cu zade il rog pe Gabi sa ma lase sa ma duc eu cap, zis si facut ma apuc sa execut catarare la bocanci spre hornul cu zade. Plec pun prima asigurare fac un mic traverseu spre stanga pun si urmatoarea asigurare, pun si a 3 asigurare si nestiind cat de lung si cum este in continuare traseul ma intorc si scot a 2 bucla. Pe aceasta portiune de catarat intanim 3-4 pitoane. Ajung la baza hornului cu zade si regrupez in 2 puncte, cum am fost invatat.

Trecem repede hornul cu zade si ajungem la baza hornului dinaintea varfului Picatura, unde pleaca Gabi cap de coarda  pe aceasta catarare bine asigurata.
La 11:06 ajungem pe varful picatura, eu ma apuc de poze ramanand uimit de ceea ce pot vedea de aici.
In fata avem vf Strungii, Fata Inalta si Fata Hornurilor, in stanga Valea Seaca a Caraimanului cu hornurile de iesire.
Facem 3 rapeluri de pe vârful Picatura catre strunga marelui V, pe care o putem folosi ca si retragere prin albisoara marelui V. Noi ne continuam urcarea pe varful strunga cu asigurari la zade si jnepeni. Ajunsi pe varf eu raman inca o data cu gura cascata, Gabi a mai fost pe aici dar si ei au privirile incantate de priveliste.

Facem rapel directionat de pe varful strungii pana in saua strungii mai facem un rapel dupa o zada in dreapta de cum ne uitam de pe varf spre sa.
Plecam pe fata inalta cu asigurari la zade, jnepeni si cataram si concomitent ca sa castigam timp.
Ajungem la unul din hornurile de pe fata inalta pe varinata “spranceana” nu pe cea originala unde pleaca Gabi cap iar la al treilea piton care era foarte tentant pentru a trece mai usor pasajul ramane cu pitonul in mana si intr-o pozitie superba de echilibru, dupa tremurat de picioare si trecut toate caldurile merge inainte si trece tot hornul.

Noi am mers pe varianta galbena, varianta rosie cred ca este varianta originala, iae echipa din foto se pare ca merge pe o a treia varianta. (aceasta este o fotografie primita de la dl. Dinu Mititeanu, multumim pe aceasta cale).
Gabi se apuca si cerceteaza un pic zona si ne arata pe unde crede ca ar fi hornul cu tunelurile Picaturii care arata a fi foarte ud, fiindu-i confirmata banuiala in Bucuresti. Plecam pe brau dupa vreo maxim 10 minute asiguram la o zada si Gabi pleaca pe o fata cu iarba facand asigurari la jnepeni si tancuri. Ajunge la primul piton, din ceea ce banuieste a fi ultima catarare asigura acolo si merge si pana al doilea acolo regrupand. Ne primim si noi unde verde de a pleca ajungem la primul piton ne asiguram si Gabi pleaca in ceea ce era ultima portiune de catarare in care aveam nevoie sa ne asiguram.

Foto cu accesul la hornul nr 3, cel pe care am catarat noi (cu galben am marcat locul unde este un piton solid, iar cu albastru este un jneapan la care se poate asigura; cativa metri mai incolo mai apare un piton)
Gata cu legatul in corda,o luam spre platou, asta pare ca fost traseul.
Ileana un pic suparata pentru ca isi imaginase creasta picaturii un pic mai in genul crestei craiului, mai muchiuta. Ca totul sa fie perfect in tura aceasta nu iesim direct in platou ci suntem nevoiti sa o luam un pic si pe creasta matematica, ceea ce o face fericita pe Ileana.

Toata lumea e fericita la 19:00 eram la crucea caraimanului.
Incepem coborarea spre busteni pe jepii mici unde mai vedem cateva capre negre si o luna superba care trebuiau fotografiate neaparat desi ne grabeam sa nu ne prinda f mult intunericul pe lanturi.